Saturday, February 4, 2012

Luahan hati sahabatku ~

Assalamualaikum .. 


thnks ok buat siapa2 yg sudi view blog ni .. hehe


apa yg aku blh buat untuk balas smua tu .. 


aku just bole kongsikan apa yg aku rasa boleh d kongsikan ok ..


insyaAllah bfaedah tuk kamu smua .. :)


[sekadar perkongsian]


kisah seorang hamba Allah yg mluahkn prasaan dia ..

-Start here-



dia: aku rasa aku bnyk sudah buat dosa sama Allah .. walaupun aku tau apa yg aku buat tu smua 


      tk bgus ... smua yg aku buat tu .. cnfirm punya Allah murka .. and akn dpt azab yg berat d akhirat nanti ..


     aku ttp buat jugak .. aku pun tk tauu la .. slalu jugak aku tegur2 orng n ckp2 orng yg buat bnda2 tk baik ..


     aku ckp sbb bole kira aku tau la apa hukum2 buat bnda2 yg Allah tk suka .. tp , aku rasa maybe diorang         


     tk tau hukum2 tu .. maybe tiada pngtahuan ttg Islam spnuhnya .. yg aku ni .. bole kira aku tau laa jugak .   


     tpi aku walaupun sudah tau aku ttp buat bnda2 yg Allah larang .. sdgkn aku tau azabnya di akhirat nnty .. 


     sdgkn orng yg sudah tau smua  hukum-hukum tu akn dpt azab lagi pedih dari orng yg tk mngetahui .. 


     lepas aku buat bnda2 yg Allah larang tu .. ada timbul perasaan sedar yg aku buat tu smuanya salah .. 


     terus tanamkan d hati .. aku tkkan buat smua tu .. then , aku solat taubat untk mmhon kpd ALLAH tuk 


     maafkan dosa2 yg aku buat .. then, bbrapa hari slps tu .. aku buat lagi .. then trus solat taubat lagi .. then 


     strusnya .. aku rasa mcm aku  


     main2 ja dgn solat taubat tu sdgkan aku mmg mau brubah then tngglkn pkara yg dilarang oleh Allah ..   


     kdg2 aku slalu jugak tfikir yg Allah kn suka akn orng yg stelah dia mbuat maksiat kpd Allah .. orng tsbut  


     trus btaubat kpd Allah ..tpi kalau mcm kes aku ni mcm mana pulak ??[dia minta pndpt aku ]


me: tk tkata apa2 sbb pnjng btul dia luahkn .. tk sngka dia akn ckp mcm tu sama aku .,.:)

so, macam mana ni ? aku pun tktau .. sbb smua tu mcm lbih kurang jugak dgn aku .. hehe .. ndatau apa mau kata dgn dia ..

nnty malam smbung lagi kisah dia ni .. :)


bagi pendapat ya ..:)


assalamualaikum ..
terima kasih baca ! Komen La !~

1 comment:

  1. assalam .. nak bgi p'dpat sket arh .. :)

    oky .. dlam kes nie , smua orng pun ndak prnah lepas dri bwat ksalahan coz no one is perfect , right ? then , lpas tue mmg akn t'detik kat hati nak b'taubat sbab kita tau Allah ndak suka klau hambanya bwat dosa ..thats mean Allah masi pduli dgn hambanya tue sbab Dia tahu hmbanya itu akn berubah jgak stu hari nti .. but ,lpas tue akn bwat blik bnda tue .. x tau bila nak b'henti bwat dosa .. but my senior prnah ckap , bla kita masi buat dosa lgi
    mksudnya kita blum taubat lgi sbb syarat taubat msti tidak akan lakukan dosa balik
    tpi pd masa yg sama kita msti slalu b'taubat sbb Allah suka org yg bertaubat n takut2 kita meninggal tiba2 ..
    lpas tu bila kita tegur org psal sesuatu kesalahan, kita mesti usaha spya x buat dosa tu sbb Allah benci org yg tegur tp dia buat juga dosa tu macam dlm surah saff ayat 3 , "besarlah kemurkaan Allah apabila dia berkata tetapi dia tidak melakukan apa yg dia katakan." s0, jgn prnah tnggalkn solat taubat tue .. truskan jax dgn syarat niat krna Allah .. insyaAllah ada hasil jgak nti .. oky , hrap dpat m'bantu .. :)

    ReplyDelete